Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEvensen, Kjersti Berge
dc.contributor.authorSmåvik, Benedikte
dc.date.accessioned2024-06-27T15:51:43Z
dc.date.available2024-06-27T15:51:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:229214265:231038376
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3136259
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven handler om markedsføring gjennom influencere på sosiale medier og tar for seg problemstillingen: «Har «influencer marketing» stor påvirkningskraft på forbrukeres kjøpsintensjon, og hvem blir mest påvirket?» For å besvare problemstillingen har jeg benyttet meg av kvalitativt forskningsintervju. Jeg har gjennomført to anonymiserte dybdeintervjuer, med en jente og en gutt som hører til målgruppen. Basert på de litterære kildene og funnene fra den kvalitative metoden, fikk jeg god innsikt i hvordan «influencer marketing» påvirker forbrukere og hvem som blir mest påvirket. På bakgrunn av funnene i analysen og forskningen som ligger bak kan jeg konkludere med at «influencer marketing» har stor påvirkningskraft, spesielt hos de yngre. Jeg har blitt mer kjent med utviklingsprosessen for bruken av markedsføring i sosiale medier, og denne antyder at dette er det verdt å forske videre på.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUIS
dc.titleInfluecer marketing: "Du vil vel bli som meg?"
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel