Show simple item record

dc.contributor.advisorTennås Holmen, Ann-Karin
dc.contributor.authorNansve, Andreas
dc.date.accessioned2024-07-12T15:51:41Z
dc.date.available2024-07-12T15:51:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:231316411:231327543
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3140632
dc.description.abstractDenne oppgaven undersøker i hvilken grad videregående skolers krise- og beredskapsplaner gjenspeiler nasjonale og regionale føringer, samt hva som kan forklare variasjoner i samsvaret mellom nasjonale føringer og lokal praksis. Problemstillingen belyses gjennom tre forskningsspørsmål. Teoretisk bygger oppgaven på styringsteori, spesielt skillet mellom harde og myke styringsinstrument. Metodisk ble en komparativ dokument- og innholdsanalyse brukt for å sammenligne krise- og beredskapsplaner til tre videregående skoler i Rogaland mot nasjonale og regionale føringer. Oppgaven konkluderer med at videregående skolers krise- og beredskapsplaner i varierende grad gjenspeiler nasjonale og regionale føringer. For å redusere variasjonene og sikre bedre samsvar mellom nasjonale føringer og lokal praksis, er det nødvendig med tydeligere veiledning, oppfølging og implementering av både myke- og harde styringsinstrument fra Statsforvalterens kontor (nevnt som Statsforvalteren i resten av oppgaven) og fylkeskommunen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUIS
dc.titleKrisehåndtering i videregående skoler : lovverk, planer og regional implementering
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1384]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Show simple item record