En matematikklærers handlingsmønster i et tenkende klasserom
dc.contributor.advisor | Bjuland, Raymond | |
dc.contributor.author | Giskegjerde, Simen | |
dc.date.accessioned | 2024-07-18T15:51:19Z | |
dc.date.available | 2024-07-18T15:51:19Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:229877712:51437118 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3142172 | |
dc.description.abstract | I Valbekmo og Bjuland (2023) presiserer viktigheten av læreren som veileder og tilrettelegger i Tenkende Klasserom (Liljedahl, 2021). Denne casestudien følger én lærer gjennom to undervisningstimer på 9. trinn, og ett intervju for å undersøke matematikklærerens handlingsmønster i et tenkende klasserom i tre undervisningsfaser. Studien finner at læreren som observeres bruker flest fremdriftshandlinger i «Presentasjon av oppgaven» og «Konsolidering», men at læreren bruker flest fokuserende handlinger under «Hint og utvidelser under elevenes arbeid». | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | UIS | |
dc.title | En matematikklærers handlingsmønster i et tenkende klasserom | |
dc.type | Master thesis |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Studentoppgaver (HF-IGIS) [1089]
Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk