Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBjuland, Raymond
dc.contributor.authorGiskegjerde, Simen
dc.date.accessioned2024-07-18T15:51:19Z
dc.date.available2024-07-18T15:51:19Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:229877712:51437118
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3142172
dc.description.abstractI Valbekmo og Bjuland (2023) presiserer viktigheten av læreren som veileder og tilrettelegger i Tenkende Klasserom (Liljedahl, 2021). Denne casestudien følger én lærer gjennom to undervisningstimer på 9. trinn, og ett intervju for å undersøke matematikklærerens handlingsmønster i et tenkende klasserom i tre undervisningsfaser. Studien finner at læreren som observeres bruker flest fremdriftshandlinger i «Presentasjon av oppgaven» og «Konsolidering», men at læreren bruker flest fokuserende handlinger under «Hint og utvidelser under elevenes arbeid».
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUIS
dc.titleEn matematikklærers handlingsmønster i et tenkende klasserom
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [1070]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel