Blar i UiS Brage på tittel
Viser treff 9364-9383 av 19542
-
Inkluderende språkmiljø for flerspråklige barn
(Bachelor thesis, 2022) -
Inkluderende utelek
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06)Denne studien har bakgrunn i barnehageloven, som slår fast at barnehagen skal bidra til trivsel og glede i lek og læring, og være et utfordrende og trygt sted for fellesskap og vennskap. Barn tilbringer store deler av ... -
Inkludering av barn med et annet morsmål enn norsk i barnegruppen
(Bachelor thesis, 2024)Denne bacheloroppgaven handler om hvordan pedagogiske ledere arbeider med å inkludere barn som har et annet morsmål enn norsk i barnegruppen. Jeg har anvendt kvalitativt forskningsintervju som metode for å svare på ... -
Inkludering av barn med funksjonsnedsettelse i kroppslig leik
(Bachelor thesis, 2022) -
Inkludering av barn med innvandrerbakgrunn i barnehagen
(Master thesis, 2023)Inkludering er et nyere begrep som diskuteres, og flere barnehager og skoler arbeider for å implementere en inkluderende praksis. Med økt kulturelt mangfold i barnehagen, og med flere og flere innvandrere i Norge, er det ... -
Inkludering av elever med funksjonsnedsettelser i kroppsøvingsfaget – en kvalitativ, fenomenologisk studie om enkeltelevers erfaringer med kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2022)Studien omhandler elever med funksjonsnedsettelse og deres erfaringer i kroppsøvingsfaget. Hensikten med denne studien var å presentere elevperspektivet på et område som kan virke utfordrende for mange kroppsøvingslærere, ... -
Inkludering av elever med spesialpedagogisk behov i skolen. En kvalitativ studie av spesialpedagogers opplevelse av utfordringer i det skoleinterne samarbeidet.
(Master thesis, 2024)Temaet for masteroppgaven har som mål å undersøke utfordringer i samarbeidet rundt inkluderende spesialpedagogisk praksis, med fokus rettet mot spesialpedagogen sin opplevelse i samarbeidet. Som spesialpedagog i skolen vil ... -
Inkludering av et barn med multippel spesielle behov i barnehagen. Et foreldre og pedagogisk leder perspektiv.
(Bachelor thesis, 2024)Sammendrag: I samfunnet finner vi barn som har behov for spesiell hjelp. Dette for å kunne tilegne seg ferdigheter, kunnskap og for å på best mulig måtte kunne utvikle personligheten sin. (Sjøvik. 2014). «Barn med nedsatt ... -
Inkludering av flerkulturelle barn i samlingsstund
(Bachelor thesis, 2024)Denne bacheloroppgaven fokuserer på temaet mangfold og inkludering, med problemstillingen: «Hva beskriver pedagogisk ledere som sentralt for å inkludere flerkulturelle i samlingen». Vi har benyttet oss av empirisk kvalitativt ... -
Inkludering av flerspråklige barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven retter et blikk mot hvordan pedagogiske ledere arbeider med kommende flerspråklige barn i aldersgruppen 3-6år. For å svare på min problemstilling anvendte jeg kvalitativt forskningsintervju som metode. ... -
Inkludering av flerspråklige barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2023)Vi har tatt for oss problemstillingen om hvordan flerspråklige barn inkluderes i barnehagen, ettersom dette er relevant for økningen av flerspråklighet i barnehagen. I teoridelen belyses relevant teori om inkludering, ... -
Inkludering av flerspråklige barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven handler om hvordan pedagogiske ledere arbeider med inkludering av flerspråklige barn. Jeg har valgt å bruke kvalitativt forskningsintervju for å besvare min valgte problemstilling. Oppgavens innhold ... -
Inkludering av flerspråklige barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2024)Problemstillingen for denne bacheloroppgaven er: hvordan flerspråklige barn blir inkludert i barnehagen og problemstillingen undersøkes videre i to forskningsspørsmål. For å besvare denne problemstillingen har jeg brukt ... -
Inkludering av flyktninger i arbeidslivet gjennom samfunnsarbeid
(Bachelor thesis, 2023) -
Inkludering av FNs bærekraftsmål i kjemiutdanningene Embracing the UN sustainability goals into the Chemistry educations
(Master thesis, 2022)Tema for denne masteroppgaven er utdanning for bærekraftig utvikling, og problemstillingen som belyses er «Hvordan kan Universitetet i Stavanger inkludere FNs bærekraftsmål i kjemiutdanningene?» Bakgrunnen for denne ... -
Inkludering av FNs bærekraftsmål i kjemiutdanningene Embracing the UN sustainability goals into the Chemistry educations
(Master thesis, 2022)Tema for denne masteroppgaven er utdanning for bærekraftig utvikling, og problemstillingen som belyses er «Hvordan kan Universitetet i Stavanger inkludere FNs bærekraftsmål i kjemiutdanningene?» Bakgrunnen for denne ... -
Inkludering av minoritetsspråklige barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2024)Denne bacheloroppgaven baseres på problemstillingen: Hvordan arbeider barnehagelærere didaktisk for å inkludere minoritetsspråklige barn i barnehagen. Metoden som er benyttet til å forske på dette er kvalitativt intervju ... -
Inkludering av nyankomne flyktninger i det norske samfunnet
(Bachelor thesis, 2024)When refugees arrive in a new country, they face a range of challenges and obstacles that can affect their integration and success. From language barriers and cultural differences to challenges in getting recognition for ...