Blar i Master's theses (SV-HH 2008-2017) på emneord "serviceledelse"
Viser treff 1-12 av 12
-
Alternative rekrutteringsmetoder - audition
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2014;, Master thesis, 2014-05-08)Vi tror at fenomenet rekruttering er i sterk endring, og at vi vil se mange nye varianter av de elementene vi har omtalt i denne oppgaven i fremtiden. Det er viktig, og kommer til å bli enda viktigere, å ansette riktig ... -
Corporate identities behaviour under the larger merger
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2014;, Master thesis, 2014-05-08)Under temavalget for oppgaven jeg har prøvd å satse på å jobbe med noe som ikke bare fanger min interesse, men er også høyt relevant for dagens trender i arbeidslivet. Da det er nettopp anvendelse av teori kunnskaper en ... -
Entreprenørskap som pedagogisk metode i den videregående skole
(Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)Denne oppgaven har tatt utgangspunkt i den sterke satsningen på entreprenørskap i utdanningen ved gjennomføringen av skolereformen Kunnskapsløftet i den videregående skolen høsten 2006. Formålet med oppgaven har vært, ... -
Er det sammenheng mellom grad av lederutdanning og mestringsforventning, engasjement, autonomi samt bruk av forskning og teori hos skoleledere? Og hvilken rollen spiller leders personlighet i forhold til mestringsforventning?
(, Master thesis, 2014-05-08)Denne studien undersøker om lederutdanning kan relateres til skoleleders grad av engasjement, autonomi og mestringsforventning (inndelt i syv dimensjoner). Videre undersøkes det hvorvidt ledere med lederutdanning benytter ... -
Er det sammenheng mellom opplevelse av rettferdighet knyttet til gjennomføring og resultat av HR-tiltaket; individuelle prestasjonsbaserte lønnsforhandlinger - og ansattes arbeidsinnsats, indre motivasjon, ekstrarolleatferd og stayingintention?
(Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2010;, Master thesis, 2010)Hovedproblemstillingen jeg ønsket å finne utav var om det finnes sammenhenger mellom opplevd rettferdighet ved lokale prestasjonsbaserte lønnsforhandlinger og effektindikatorene; indre motivasjon, arbeidsinnsats, ... -
Faktorer for servicekvalitet i Facility Management : tjenester
(Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2010;, Master thesis, 2010)Facility Management (FM) området har vært under stor utvikling de siste årene. Fra å være et område som hadde fokus på service og aktiviteter innenfor eiendom- og kontorstøtte, eller eiendomsforvaltning, har det vært en ... -
Kundeadferd ved kjøp av hjemmeservice : hva er av betydning for at kundene blir?
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2014;, Master thesis, 2014-09)Oppgaven tar for seg kundeadferd innenfor hjemmeservice. Hensikten er å kartlegge hvilke faktorer som påvirker intensjonen bak kunders beslutning om fortsatt kjøp av hjemmeservice. Oppgavens problemstilling er: o Hva er ... -
Mål og mening ? : en studie av strategikommunikasjon og kommunikasjonsklima.
(Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2008, Master thesis, 2008)Enhver virksomhet bør ha en klar strategi for hvordan den skal differensiere seg fra konkurrentene. Bedrifter har ofte dette på plass, i hvert fall på papiret. Men skal strategien føre til økt verdiskapning må den settes ... -
MBA-kandidaten som endringsagent : bidrar videreutdanningsstudenten til innovasjon og nyskaping?
(Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2010;, Master thesis, 2010)Et overordnet formål med oppgaven har vært å belyse i hvilken grad etter- og videreutdanning bidrar til nyskaping og vekst. Utgangspunktet for å søke mer kunnskap om problemfeltet var Sortingsmelding nr 44, 2008-2009, ... -
Mitt valg, min beslutning!
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2014;, Master thesis, 2014-05-09)Som mor til to ungdommer og som lærer i den videregående skolen har jeg ved hjelp av denne oppgaven prøvd å forstå hvordan ungdom fatter sin beslutning om videre skolevalg fra grunnskolen og over i videregående skole. Når ... -
Påvirker grad av Organizational Citizenship Behavior (OCB) ansattes opplevelse av kunnskapsdeling i organisasjonen, og hvordan påvirker det job outcomes?
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2014;, Master thesis, 2014-05-09)Formål: Vi ønsket å undersøke sammenhengen mellom fenomenene kunnskapsdeling, Organizational Citizenship Behavior (heretter kalt OCB), empowerment, jobbtilfredshet og mestring blant lærere i Rogaland fylkeskommune. ... -
The concept of customer/client perception and satisfaction in public service: The extent to which parents of children with functional disabilities are satisfied and percieve the services their children recieve from Sandnes municipality,and how this service provision reflect a seller- customer concept
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2014;;, Master thesis, 2014-05-09)In chapter one a brief description of leisure activities in the study , information about Sandnes municipality, significance of the study. In this same chapter justification as to Why parents are to be studied/interviewed ...