Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorErling, Norheim
dc.date.accessioned2013-12-13T12:41:40Z
dc.date.available2013-12-13T12:41:40Z
dc.date.issued2013-05-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/185187
dc.descriptionMaster's thesis in International hotel and tourism managementno_NO
dc.description.abstractJeg tok et tidlig valg at jeg skulle skrive om Lean i min Masteroppgave etter at jeg startet på studiet Serviceledelse på Universitet i Stavanger. Jeg vil beskrive det som ett krevende men interessant stoff å arbeide med. Lean er enkelt sagt en prosessfilosofi som prinsipielt handler om å eliminere sløsing i en vid forstand. Sløsing i vid forstand må kunne forstås som ”alle aktiviteter som ikke skaper verdi for kunden” Masteroppgaven består en teoridel som forklarer hvorfor Lean kan påvirke performance eller resultat positivt. Den forklarer detaljert en del Lean verktøy og Lean uttrykk. Det er laget en kvantitativ spørreundersøkelse som beskrives i detalj. Analyse av spørreundersøkelse hvor den forklares med deskriptiv analyse, faktor analyse og til slutt regresjonsanalyse. Til slutt gjøres det en vurdering av resultatene. Masteroppgaven avsluttes med en drøftelse og konklusjon.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayno_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;
dc.subjecthotelladministrasjonno_NO
dc.subjectreiselivsadministrasjonno_NO
dc.subjectLeanno_NO
dc.subjectperformanceno_NO
dc.titleMasteroppgave i Lean's påvirkning på resultatno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel