Browsing Faculty of Arts and Education by Title
Now showing items 1743-1762 of 3152
-
Learning leadership in outdoor education: Effects of feedback
(Peer reviewed; Journal article, 2022)There is paucity of knowledge regarding learning outcomes from outdoor leadership training courses. The aim of this pilot study was to examine progress in perceived leadership skills after a six-month outdoor education ... -
Learning mathematics teaching when rehearsing instruction
(Chapter, 2021)This study explores rehearsals. Norwegian elementary in-service teachers participated in a practicebased approach to professional development. They collaborated in learning cycles of enactment and investigation, aiming at ... -
Learning professional noticing by co-planning mathematics instruction
(Chapter, 2021)At the core of ambitious mathematics teaching involves using knowledge of students’ mathematical thinking when facilitating and leading mathematical discussions. A teacher’s ability to productively use this knowledge depends ... -
Learning To Become An English Language Teacher: Navigating The Self Through Peer Practicum
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Pre-service English language teachers' school practicum is key to their learning to become a teacher. However, a number of challenges are observed in its implementation. This paper addresses this issue by investigating how ... -
“Learning to Learn”: Norwegian Upper Secondary Learners’ Beliefs about Self-Regulated Learning and the Application of Learning Strategies in the EFL Classroom
(Master thesis, 2023)This thesis is a study of English as a Foreign Language (EFL) learners’ beliefs about self-regulated learning (SRL) and the application of learning strategies in the Norwegian upper secondary EFL classroom. The main aim ... -
The Learning Value of Personalization in Children's Reading Recommendation Systems: What Can We Learn From Constructionism?
(Peer reviewed; Journal article, 2019)This article critically reviews the personalization logic embedded in reading recommendation systems developed for 2- to 11-year-old children and its (dis)alignment with Papert's constructionist and socio-constructionist ... -
Ledelse i kontinuerlige innovasjonsprosesser i en inkluderende skole : en kvalitativ studie av ledelse knyttet til tilrettelegging av det spesialpedagogiske arbeidet
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2011)Rektors rolle som skoleleder er blitt mer og mer omfattende, noe som har ført til at flere forskere og teoretikere har kommet frem til at dagens skoleledelse ikke lenger handler om den ene helten som styrer. Av den grunn ... -
Ledelse og felles barnesyn.
(Bachelor thesis, 2024)Hovedfunnene i denne studien er at et felles barnesyn kan oppnås ved å bruke og ha et bevisst forhold til relasjoner, kommunikasjon og refleksjon. Ledelse handler om relasjoner, hvordan du kommuniserer med din personalgruppe ... -
Ledelse og motivasjon i arbeidsmiljøet
(Bachelor thesis, 2022)I denne oppgaven skriver jeg om tema ledelse og motivasjon. Min problemstilling er «Hvordan kan en pedagogisk leder arbeide for å skape et motiverende arbeidsmiljø for personalet?». Hensikten med oppgaven er å gå inn i ... -
Ledelsens rolle for utvikling av inkluderende praksis : en case-studie
(Chapter, 2023)The overall part of The Curriculum for Knowledge Promotion in Primary and Secondary Education and Training (LK20) states that the development of an inclusive practice requires a professional community that is able to explore ... -
Leiing, motivasjon og trivsel
(Bachelor thesis, 2022) -
Leiinga si rolle i handtering av aggresjon i elevgruppa
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-12)Samandrag Føremålet med studien har vore å sjå på korleis skular handterer aggresjon i elevgruppa, både proaktiv og reaktiv aggresjon. Det har vore eit særleg fokus på leiarane si rolle i dette arbeidet. Problemstillinga ... -
"Leit, så skal de finna. Bank på, så skal det latast opp for dykk". Aktivisering av lesaren i Lene Asks grafiske romanar Hitler, Jesus og farfar og Kjære Rikard.
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2019;, Master thesis, 2019-05-16)Denne oppgåva tek utgangspunkt i dei to grafiske romanane Hitler, Jesus og farfar og Kjære Rikard, som begge er skrivne av Lene Ask. Målet med oppgåva er å seia noko om korleis og i kva grad Lene Ask opnar for lesaren si ... -
Lek & læring i barnehagen
(Bachelor thesis, 2023)Problemstillingen i denne oppgaven er "Hvordan kan ansatte legge til rette for lek og læring i barnehagen?". For å belyse denne problemstillingen gjennom bruk av teori fra pensumslitteratur som er blitt brukt på studiet. ... -
Lek i barnehagens uteområde
(Bachelor thesis, 2022) -
Lek i Naturen som Brobygger: En Utforskning av Aktiv Lek i Naturen som Hjelpemiddel for Overgangene i Barnehagen
(Bachelor thesis, 2024)I dette forskningsprosjektet har jeg studert etter problemstillingen som lyder: Hvordan kan aktiv bruk av naturen være et hjelpemiddel for barna som begynner i barnehagen og barna som slutter i barnehagen og begynner på ... -
Lek og inkludering i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Lek og psykisk helse i barnehage.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06-11)Temaet for denne oppgaven er lek og psykisk helse i barnehagen. Formålet ved denne oppgaven har vært å gå nærmere inn på begrepene lek og psykisk helse, og se på sammenhengen mellom disse to fenomenene. Hensikten er å danne ... -
Lek sin rolle i møte med inkludering
(Bachelor thesis, 2022)