Blar i Faculty of Arts and Education på emneord "barneskole"
Viser treff 1-4 av 4
-
En studie av malawiske læreres oppfatninger av begrepet problemløsning
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-11)Denne oppgaven er en studie som har undersøkt hvilke oppfatninger malawiske lærere har av begrepet problemløsning. Oppgaven bygger videre på Refviks masteroppgave fra 2014 som undersøkte hvordan lærere i den malawiske ... -
Fysisk aktiv læring i barneskolen
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-06-08)Bakgrunn: Hverdagens krav til fysisk aktivitet endrer seg og regjeringen har flere ganger kommet med anbefalinger om at det fysiske aktivitetsnivået i samfunnet må økes. Et tiltak er å innføre mer fysisk aktivitet i skolen. ... -
Staveundervisning i norske barneskoler
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2010;, Master thesis, 2010)Studiens hensikt er å undersøke nærmere hvorvidt staveundervisningen i norsk barneskole gir grunnlag for at elevene skal kunne utvikle god staveferdighet. Målet er ikke å generalisere, men å beskrive funnene. Utvalget ... -
Utvikling av staveferdigheit : ei kvantitativ undersøking i ein norsk barneskule
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)Målet med denne masteroppgåva er å sjå på korleis elevar i barneskulen tileignar seg staveferdigheit. Forskarar innanfor temaet staving er usamde om korleis utviklinga av staveferdigheit går føre seg. Tilhengjarane av ...