Blar i Faculty of Arts and Education på emneord "mangfold"
Viser treff 1-4 av 4
-
Capturing epistemic reflexivity for teacher educators teaching about/to/for diversity in teacher education
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Internationally, there is a growing body of evidence which shows that newly graduated teachers do not feel prepared to teach the increasingly diverse student body in contemporary classrooms. However, to date, we have limited ... -
Hvilke forståelser av barn, og hvilke forståelser av evalueringsarbeid i barnehagepraksiser, har førskolelærere? : en diskursanalyse av åtte førskolelæreres uttalelser om evalueringsarbeid i barnehage.
(Masteroppgave/UIS-HF-IF/2010;, Master thesis, 2010)Målet med denne studien er å vinne kunnskap om førskolelæreres grunnleggende oppfatninger av barn, og samtidig hvilke holdninger og erfaringer de har i forhold til evalueringspraksis, der barn skal ses på som delaktige. ... -
Inkludering i en mangfoldig skole : fra teori til praksis
(Chapter, 2022)Norsk skolepolitikk gjør at Norge på mange måter kan regnes som et foregangsland i arbeidet med å utvikle en inkluderende skole der læring står i fokus. Like fullt synes det å være et gap mellom skolepolitikkens teoretiske ... -
Mangfold, inkludering og utdanning : gode intensjoner og komplekse realiteter
(Chapter, 2022)Denne boka springer ut av overbevisningen om at elevmangfold er både en realitet, en ressurs og en utfordring. Elevmangfoldet i norsk skole gjør seg gjeldende i alle fag, på tvers av fag og i skolehverdagen. De som arbeider ...