dc.contributor.author | Midthassel, Unni Vere | |
dc.contributor.author | Ertesvåg, Sigrun | |
dc.date.accessioned | 2010-05-26T07:41:07Z | |
dc.date.available | 2010-05-26T07:41:07Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Publisert i Spesialpedagogikk nr. 01 2009 s. 4-11 | en_US |
dc.identifier.issn | 0332-8457 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/185240 | |
dc.description.abstract | Hva er rektors motivasjon for å gjennomføre et skolebasert program og hvor klar er skolen for oppgaven de går i gang med? Hvordan påvirker hvor klare de er, implementeringsarbeidet? Artikkelen bygger på artikkelen ”Schools implementing Zero: The process of implementing an anti-bullying program in six Norwegian compulsory schools” (Midthassel og Ertesvåg, 2008) De skolene som var best forberedt på arbeidet møtte færrest utfordringer underveis. I disse skolene gled arbeidet i programmet godt sammen med øvrig arbeid, uten at det krevde for mye energi. Et viktig spørsmål denne studien reiser er hvordan en kan hjelpe skoler som bare er delvis klare til en vellykket implementering? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Utdanningsforbundet | en_US |
dc.subject | Zero-programmet | |
dc.subject | skole | |
dc.subject | program | |
dc.subject | implementering | |
dc.subject | endring | |
dc.title | Utfordringer ved implementering av skoleomfattende endringsarbeid : erfaringer fra seks skolers gjennomføring av Zero-programmet | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | en_US |
dc.source.volume | 74 | |
dc.source.journal | Spesialpedagogikk | |
dc.source.issue | 1 | |