Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStørksen, Ingunn
dc.date.accessioned2010-06-04T12:49:25Z
dc.date.available2010-06-04T12:49:25Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationKapittel i boken "Barna våre – i går, i dag, i morgen" Oslo: Frelsesarmeen 2007en_US
dc.identifier.isbn978-82-994511-4-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/185248
dc.description.abstractDet er vanskelig å forestille seg hvordan en tilværelse kan bli meningsfull dersom mennesket ikke er i relasjon og samspill med andre. Andre mennesker forteller oss på mange måter hvem vi er, de støtter oss emosjonelt og praktisk, lærer oss ting, og utfordrer oss til samspill og refleksjon. Dessuten gir relasjoner oss anledning til å utøve vår kjærlighet, empati, støtte og omsorg ovenfor andre, noe som også er viktig for å gi livet verdi og mening. Vi vet fra forskningen hvor skadelige vanskelige og konfliktfylte relasjoner er for mennesket. Mennesket er et sosialt og relasjonelt vesen allerede fra det er nyfødt. Det er i trygge samspill med andre at vi utvikler oss og lever godt. På bakgrunn av aktuell teori og forskning vil jeg i denne artikkelen argumentere for hvor viktig kunnskap om tilknytning og relasjoner er i arbeidet med små barn i barnehagen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherFrelsesarmeenen_US
dc.sourceBarna våre – i går, i dag, i morgen
dc.subjectbarnehageen_US
dc.subjectbarnen_US
dc.subjectutviklingen_US
dc.subjectpsykologien_US
dc.subjectBambi-prosjektet
dc.titleBarnet i barnehagen : relasjoners betydning for tidlig utviklingen_US
dc.typeChapteren_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Psychology: 260::Developmental psychology: 265en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel