Browsing Student papers (HF-IKS) by Author "Wagner, David"
Now showing items 1-4 of 4
-
ChatGPT i historieundervisning -Studie av ChatGPT som et hjelpemiddel i kildekritikk
Helgeland, Birgitte (Master thesis, 2024)Kunstig intelligens har revolusjonert ulike sektorer, inkludert utdanningssystemet. I Norge har digitaliseringen av skolen ført til betydelige endringer, og kunstig intelligens er det nyeste feltet innen digitalisering. ... -
Dannelse og medborgerskap i historiefaget - En komparativ innholdsanalyse av to læreverks bidrag til skolens demokratimandat
Gjesdal, Mallin (Master thesis, 2017-11-21)Siktemålet med denne masteroppgaven var å kartlegge i hvilken grad skolens demokratimandat kommer til syne i lærebøker for historie vg3. Med utgangspunkt i begrepene dannelse og medborgerskap har jeg utført en kvalitativ ... -
Film vs. skriftlig primærkilde. En undersøkelse av videregående skole elevers arbeid med kilder i historieundervisning.
Ørbeck, Fredrik Ravndal (Master thesis, 2022)I dette forskningsprosjektet undersøker jeg hvilke forskjeller og likheter det er i utbytte hos elever som har jobbet med forskjellige historiske kilder. De historiske kildene som er benyttet i oppgaven er en episode av ... -
The Potential and Restriction of understanding Holocaust Perpetrators in "Holocaust and Human Behaviour" by the FHAO
Dahl, Andre (Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2019;, Master thesis, 2019-05-19)This thesis is a descriptive study on educational resources produced and presented by the NGO, Facing History and Ourselves in the collection/book Holocaust and Human Behaviour [2016]. Using semiotic analytical tools, the ...