Blar i Student papers (HF-IKS) på emneord "elever"
Viser treff 1-2 av 2
-
Skaper eller opprettholder norskfaget forskjeller mellom elevene? Om å definere seg selv som leser, og om sammenhenger mellom elevens forforståelse og lesekompetanse.
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-05)Denne studien ser nærmere på om norskfaget i sin nåværende form skaper, opprettholder eller styrker forskjeller. Den er en teoretisk og empirisk studie om å definere seg selv som leser, og sammenhenger mellom elevens ... -
Skjønnlitteraturens nytteverdi - en studie av hva elever lærer av å lese skjønnlitteratur
(Master thesis, 2016-04)Dette arbeidet er en teoretisk og empirisk studie av skjønnlitteraturens nytteverdi i videregående skole. Studien er ment å rettferdiggjøre skjønnlitteraturens plass i skolen, og forteller hva elever kan lære av å lese ...