• En roman som klassens utfordring – en studie av 10.klassingers lesning av en felles roman 

      Christensen, Christine (Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-05)
      Denne masteravhandlingen har til hensikt å belyse hvordan oppgavedesign kan inviterer til autentisk enasjement. Gjennom å undersøke elevers felles lesning av en roman av Lars Mæhle, FUCK OFF I LOVE YOU (2012) har intensjonen ...
    • Guttestemmer i litterære gruppesamtaler 

      Larsen, Cecilie Randby (Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2019;, Master thesis, 2018-05-16)
      Denne masteroppgaven i Lesevitenskap søker kunnskap om gutter i litterære gruppesamtaler på første trinn på videregående skole der samtalene er strukturert rundt den vanskelige teksten som faglig problemløsning. Denne ...
    • Norskundervisning i ungdomsskolen: En studie av vilkår for engasjement 

      Hove, Karen Marie (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;;, Master thesis, 2020-06-12)
      Denne oppgaven har følgende problemstilling: «Hvilke vilkår er tilstede når uengasjerte lesere engasjerer seg i tekstarbeid?» Lesing er en aktivitet som krever at leseren er engasjert og har kunnskap om hvordan han ...