Blar i Student papers (HF-IKS) på emneord "videregående skole"
Viser treff 1-3 av 3
-
A comparative study of Norwegian and Russian EFL teachers’ approaches to teaching English literacy at upper secondary school.
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020-05-11)Abstract This study explores the ways Russian and Norwegian upper secondary EFL teachers approach teaching English language literacy. The main aim of the thesis is to investigate differences and similarities between ... -
Skaper eller opprettholder norskfaget forskjeller mellom elevene? Om å definere seg selv som leser, og om sammenhenger mellom elevens forforståelse og lesekompetanse.
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-05)Denne studien ser nærmere på om norskfaget i sin nåværende form skaper, opprettholder eller styrker forskjeller. Den er en teoretisk og empirisk studie om å definere seg selv som leser, og sammenhenger mellom elevens ... -
Skjønnlitteraturens nytteverdi - en studie av hva elever lærer av å lese skjønnlitteratur
(Master thesis, 2016-04)Dette arbeidet er en teoretisk og empirisk studie av skjønnlitteraturens nytteverdi i videregående skole. Studien er ment å rettferdiggjøre skjønnlitteraturens plass i skolen, og forteller hva elever kan lære av å lese ...