• Emosjonell støtte i klasserommet. 

      Bergesen, Bodil (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-12)
      Tema for denne studien er emosjonell støtte i klasserommet. Formålet med studien har vært å undersøke hvordan lærere oppfatter emosjonell støtte og den betydningen emosjonell støtte kan ha for elevenes læring og deltakelse ...
    • Hvordan møter læreren elever med utagerende atferd, og hvordan jobber læreren for å forebygge utagerende atferd? 

      Ueland, Magreta (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-08)
      Problemstilling for oppgaven er: Hvordan møter læreren elever med utagerende atferd, og hvordan jobber læreren for å forebygge utagerende atferd? Formålet med denne studien og forskningsspørsmålet er å rette søkelyset mot ...
    • Lærerens profesjonelle handlingsrom og autonomi på barnetrinnet - en kvalitativ studie 

      Bakkene, Camilla (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06)
      En kvalitativ intervjustudie som har til hensikt å få ny kunnskap om lærerens autonomi og profesjonalitet sett fra lærernes eget perspektiv. Studien undersøker handlingsrommet i lærerrollen slik det oppleves og erfares av ...
    • Relasjonsarbeid og arbeid med sosial kompetanse i et inkluderende fellesskap 

      Dysjaland, Maren (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)
      Det overordnede formålet med denne studien har vært å få en dypere forståelse for relasjonsarbeid og inkludering av elever som faller utenfor læringsfellesskapet. Fokuset har vært på elever som viser utfordrende atferd og ...