Blar i Department of Education and Special Education på emneord "lærerrollen"
Viser treff 1-4 av 4
-
Emosjonell støtte i klasserommet.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-12)Tema for denne studien er emosjonell støtte i klasserommet. Formålet med studien har vært å undersøke hvordan lærere oppfatter emosjonell støtte og den betydningen emosjonell støtte kan ha for elevenes læring og deltakelse ... -
Hvordan møter læreren elever med utagerende atferd, og hvordan jobber læreren for å forebygge utagerende atferd?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-08)Problemstilling for oppgaven er: Hvordan møter læreren elever med utagerende atferd, og hvordan jobber læreren for å forebygge utagerende atferd? Formålet med denne studien og forskningsspørsmålet er å rette søkelyset mot ... -
Lærerens profesjonelle handlingsrom og autonomi på barnetrinnet - en kvalitativ studie
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06)En kvalitativ intervjustudie som har til hensikt å få ny kunnskap om lærerens autonomi og profesjonalitet sett fra lærernes eget perspektiv. Studien undersøker handlingsrommet i lærerrollen slik det oppleves og erfares av ... -
Relasjonsarbeid og arbeid med sosial kompetanse i et inkluderende fellesskap
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)Det overordnede formålet med denne studien har vært å få en dypere forståelse for relasjonsarbeid og inkludering av elever som faller utenfor læringsfellesskapet. Fokuset har vært på elever som viser utfordrende atferd og ...