Blar i Department of Education and Special Education på forfatter "Rogne, Magne"
-
Frå ark til app: Norskfaget i møte med digital tekstkultur
Rogne, Magne (Journal article; Peer reviewed, 2013)I dag les og skriv barn, unge og vaksne tekstar i eit omfang som me aldri har sett før i historia. Deltakarkulturen på internett gjev ein ytringsfridom som me tidlegare berre kunne drøyme om (jf. Erstad & Silseth 2008.217f.). -
Hvordan påvirker innføringen av digitale verktøy elevenes faglige utvikling i norskfaget?
Pedersen, Stian (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven har tatt utgangspunkt i hvordan innføringen av digitale verktøy påvirker elevers faglige utvikling i norskfaget. Problemstillingen min omhandler: Digitalisering i norskfaget – hvordan påvirker økt ... -
Multimodal tekstproduksjon i norskfaget. En analyse av tre lærebokserier for ungdomstrinnet.
Vatne, Katrine Nag (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06)I denne masteroppgaven undersøker jeg hvordan det tilrettelegges for multimodal tekstproduksjon i norskfaglige lærebøker for ungdomstrinnet. Tekstutvalget for analysen består av tre norskfaglige lærebokserier: Nye Kontekst ...