Blar i Department of Education and Special Education på forfatter "Uppstad, Per Henning"
-
7. trinnelevers erfaringer og opplevelser med å ha en dysleksidiagnose
Gaard, Eirik (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-11)Sammendrag Tema og hensikt med oppgaven I denne masteroppgaven har det konkrete siktemålet vært å belyse hvilke opplevelser og erfaringer elever på 7.klassetrinn i barneskolen med dysleksidiagnose har hatt og har i sin ... -
Can we read letters? Reflections on fundamental issues in reading and dyslexia research
Tønnessen, Finn Egil; Uppstad, Per Henning (Book, 2015-01)Internationally there has been a major increase in activity within reading and dyslexia research over the past three or four decades. This is a reasonable development given that the importance of having good reading ... -
Hvilke suksesskriterier ligger bak innføringsskolen? En intervjustudie om hvordan lærere tilrettelegger for utvikling av ordforråd for nyankomne elever i innføringsskolen?
Lemante, Jurate (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-12)SAMMENDRAG Grunnskolestatistikken viser at 16 prosent av barna som er registret i grunnskolen er innvandrere eller er norskfødte med innvandreforeldre (Statistisk sentralbyrå [SSB], 2016). Disse barna kalles gjerne ... -
Vendepunkt. Fortellinger om å lykkes i skolen med en dysleksivanske.
Muren, Solfrid (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-02-09)Denne oppgaven presenterer en undersøkelse av hvordan det er mulig å lykkes gjennom skole- og studietid med en dysleksivanske. Studien har vært rettet mot tre personer som har valgt å gjennomføre høyere utdanning, på tross ...