Blar i Department of Education and Special Education på emneord "lærebokanalyse"
Viser treff 1-4 av 4
-
Brøk - En studie av hvordan læreverket Multi legger til rette for elevers arbeid med brøk på 3.-7. trinn.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06)Denne masteroppgaven er en lærebokanalyse med fokus på brøk i grunnskolen, hvor hensikten var å finne ut hvorfor elever har problemer med brøk. Dermed ble hovedoppgavene i grunnbøkene til læreverket Multi analysert, fra ... -
Dialogue about “learning” across the Northern Norway-Russia border: An analysis of textbooks in kindergarten teacher education
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper is the first in a series of three studies that explore the pedagogy used in the Norwegian and Russian early childhood settings by examining texts that are part of the syllabus in two early childhood teacher ... -
Multimodal tekstproduksjon i norskfaget. En analyse av tre lærebokserier for ungdomstrinnet.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06)I denne masteroppgaven undersøker jeg hvordan det tilrettelegges for multimodal tekstproduksjon i norskfaglige lærebøker for ungdomstrinnet. Tekstutvalget for analysen består av tre norskfaglige lærebokserier: Nye Kontekst ... -
NDLA- et digitalt læreverk for alle? En analyse av NDLAs "norsk YF og SF"s tilrettelegging for minoritetsspråklige elever på yrkesfaglige utdanningsprogram
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05)Denne masteroppgaven har som mål å undersøke hvor godt norsksidene «norsk YF og SF» i læremiddelet NDLA er tilpasset minoritetsspråklige elever på yrkesfaglige utdanningsprogram. Forskningsspørsmålene som er valgt er å ...