Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på forfatter "Joner, Maya Dybvig"
-
Er det forskjell i barns leseferdigheter på nasjonale prøver i 5. klasse der foreldre har rapportert bekymring for barns språk ved skolestart?
Vasseng, Line (Master thesis, 2022)Formålet med denne studien var å få kunnskap i sammenhengen mellom barns språk og leseferdigheter. For å undersøke dette ble det valgt problemstillingen: «Er det forskjell i barns leseferdigheter på nasjonale prøver i 5. ... -
Hvordan tilpasser lærerne leseopplæringen for elever med svake leseferdigheter på 5. trinn?
Lothe, Therese Borsheim (Master thesis, 2021)Formålet med denne studien var å undersøke hvordan lærerne tilpasser opplæringen for elever med svake leseferdigheter med fokus på 5. trinn. For å svare på problemstillingen var det nødvendig å få innsikt i lærernes ... -
Lærarar på 1. trinn sitt rapporterte arbeid med fonologisk bevisstheit i den fyrste leseopplæringa.
Onarheim, Elisa Lutro (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)Temaet for masteroppgåva var arbeid med fonologisk bevisstheit i begynnaropplæringa. Formålet var å undersøkje korleis lærarar arbeider med fonologisk bevisstheit i den fyrste leseopplæringa på 1. trinn. For undersøkje ... -
Staving og kjønn - en studie av gutter og jenters staveferdigheter fra 3. til 7. klasse
Joner, Maya Dybvig (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-05-14)Tema for denne studien var staving og kjønn, med følgende problemstilling: I hvilken grad er det kjønnsforskjeller i staveferdigheter fra 3. – 7. klasse? Gjør gutter og jenter samme type feil? Studien ble foretatt med ...