• Fremtidens skole og inkludering- en diskursanalyse av NOU 2015:8 

      Forland, Kristin (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06)
      Tema for denne studien var fremtidens skole og inkludering. Ved bruk av diskursanalyse ble følgende problemstilling undersøkt: Hvordan kommer inkludering til uttrykk i NOU 2015:8 Fremtidens skole; Fornyelse av fag og ...
    • Livsmestring og barnehagekvalitet. En litteraturstudie av nordisk forskning. 

      Blindheim Jacobsen, Isabel (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06)
      I denne kunnskapsoppsummeringen har forskning omkring barnehagekvalitet relatert til barns livsmestring blitt samlet og drøftet. Livsmestringsbegrepet har blitt introdusert i barnehagens styringsdokumenter etter at OECD i ...
    • Systemarbeid i barnehagen med PPT som kompetansemiljø: En fokusgruppestudie 

      Haga, May Britt (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06-09)
      Denne studien handlet om hvordan Pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) kan bidra i arbeidet for å øke kvaliteten i barnehagen for barn med sosiale og emosjonelle utfordringer. Fra 1. august 2016 ble barns rett til ...