Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på emneord "elevperspektiv"
Viser treff 1-7 av 7
-
Emosjonell støtte i klasserommet.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-12)Tema for denne studien er emosjonell støtte i klasserommet. Formålet med studien har vært å undersøke hvordan lærere oppfatter emosjonell støtte og den betydningen emosjonell støtte kan ha for elevenes læring og deltakelse ... -
Innsats som en del av grunnlaget for vurdering i kroppsøving
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)Sammendrag Denne oppgaven er skrevet innenfor seksjonen utdanningsvitenskap, profil idrett og kroppsøving, ved Universitetet i Stavanger (UiS). Bakgrunn: Kroppsøvingsfaglig forskningslitteratur om innsatsbegrepet i ... -
Ser du meg? De store svikene. Hvordan kan læreren i skolen best mulig møte elever som er blitt utviklingstraumatisert?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06)Barn som er blitt utviklingstraumatisert- er barn hvis tillit ofte er brutt, hvor forventningene om svik er mange, relasjon til andre mennesker er utfordrende, de strever ofte med læring og fungering i skolen. Følgende ... -
Sjenerte elevers opplevelse i skolen
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06)Temaet for denne studien var sjenerte elevers opplevelse i skolen, og studien hadde et elevperspektiv på temaet. Hensikten med studien var å få innsikt i og mer kunnskap om sjenerte elevers opplevelser i skolen, og dermed ... -
Skolemiljø og skolevegring : skolerelaterte faktorers betydning for skolevegring
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)Bakgrunn og formål : Masteroppgaveprosjektet tar sikte på å få kunnskap om elever med skolevegring i ungdomsskolen. Nærmere bestemt ønsker jeg å belyse hva elevene selv mener er mulige årsaker til skolevegring. Fokuset ... -
Sosial kompetanse på timeplanen? Sett fra et elevperspektiv: Hvordan og i hvilken grad blir sosial kompetanse "innlemmet" i skolehverdagen? Hvorfor er sosial kompetanse viktig og hvordan kan skolen tilrettelegge for arbeidet med elevenes sosiale utvikling?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-14)I denne studien har elevperspektivet vært sentralt. Formålet var å få kunnskap om elevenes erfaringer med i hvor stor grad, og på hvilken måte sosial kompetanse blir «innlemmet» i skolehverdagen. Videre ønsket jeg å få ... -
Vurdering i kroppsøving- fra et elevperspektiv
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06)Denne masteroppgaven er skrevet innenfor seksjonen utdanningsvitenskap profil idrett, ved Universitetet i Stavanger (UIS). Kroppsøvingsfaglig forskningslitteratur viser seg å være mangelfull i Norge. Spesielt gjelder ...