Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på emneord "identifisering"
Viser treff 1-5 av 5
-
Depresjon i videregående skole
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-06-18)Tema i denne studien er: Elever med depresjon i videregående skole og ut fra dette temaet er følgende problemstilling formulert: En undersøkelse av læreres erfaringer med elever som viser symptomer på depresjon, med fokus ... -
Elever med flyktningbakgrunn i ungdomsskolen. En studie av læreres erfaringer med elever som viser symptomer på krigstraume, med fokus på identifisering, tiltak og lærernes mestring av dette arbeidet i skolehverdagen.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-27)SAMMENDRAG Denne masteroppgaven omhandler ungdomsskole elever i to innføringsklasser ved samme skole som kan ha blitt utsatt for et krigstraume, samt lærernes mestring av dette arbeidet i skolehverdagen. Med utgangspunkt ... -
Lærernes rolle i forhold til begavede barn med emosjonelle vansker
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)Hensikt med denne studien er å sette fokus på hvor viktig lærer er i forhold til begavede barn med emosjonelle vansker og det store behovet for kompetanseheving for å lettere gjenkjenne disse elevene. Målet er å få økt ... -
Tidlig innsats for stille barn. Om pedagogers sensitivitet for skjulte (språk-?)vansker, i en travel hverdag
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)Problemstilling for denne studien var: Hvilken oppmerksomhet har pedagogiske ledere på de stille førskolebarna i hverdagen? Hva gjøres for å fange opp eventuelle innagerende og/eller språklige vansker, og hvordan tilrettelegges ... -
Utrygg tilknytning blant små barn i barnehagen. Hva ser vi og hva gjør vi med det?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-14)For at små barn skal få en god utvikling har man blitt mer og mer bevisst på hvordan relasjoner mellom voksen og barn kan være med på å påvirke denne utviklingen. Kunnskap og erfaringer med barn som har opplevd ulike måter ...