Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på emneord "ledelse"
Viser treff 1-6 av 6
-
En kvalitativ studie av barnehagepersonalets arbeid mot mobbing
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020)Tema for denne masteroppgaven var å sette fokus på hvordan personalet i barnehagen forstår mobbeatferd, og hva som gjøres for å forebygge, avdekke og stanse slik atferd. Rammeplanene viser til at barnehagen skal arbeide ... -
God leseundervisning
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)Studiets formål var å undersøke hva som kjennetegner god undervisningspraksis. Jeg valgte å undersøke dette på en skole som viser til gode resultater på de nasjonale leseprøvene. Jeg har tilnærmet meg formålet ut fra ... -
Hvordan har barnehager i "Være sammen" implementert SIP-modellen?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-10)Sammendrag Temaet i denne masteroppgaven er implementering som kort fortalt handler om å omsette teori til praksis (Fullan, 2007). Det er en vital prosess i et endringsarbeid og samtidig krevende fordi nye teorier skal ... -
Ledelse i kontinuerlige innovasjonsprosesser i en inkluderende skole : en kvalitativ studie av ledelse knyttet til tilrettelegging av det spesialpedagogiske arbeidet
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2011)Rektors rolle som skoleleder er blitt mer og mer omfattende, noe som har ført til at flere forskere og teoretikere har kommet frem til at dagens skoleledelse ikke lenger handler om den ene helten som styrer. Av den grunn ... -
Organisering og kvalitet i spesialundervisningen. En studie av skoleledelsens organisering av spesialundervisningen og denne organiseringens betydning for lærernes praksis.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-15)Det har i den siste tiden vært økt fokus på spesialundervisning. Differensiering av elever og en økende bruk av segregerte løsninger har bekymret, når målet er en inkluderende skole for alle. I dette prosjektet har jeg ... -
Skoleeiers rolle i innovasjonsarbeid i skolen: Et eksempel fra et distrikt i Norge
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06)Noen skoleeiere ser ut til å lykkes bedre enn andre, og det finnes variasjoner i skoleeiers rolle. Denne studien handler om skoleeiers rolle i innovasjonsarbeid i skolen med utgangspunkt i problemstillingen: «Hvilken rolle ...