Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på emneord "proaktiv aggresjon"
Viser treff 1-6 av 6
-
Hvordan forebygger og håndterer lærere i Respektskoler proaktiv aggresjon?
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2011)Aggresjon kan på mange måter sies å være et av de mest alvorlige sosiale problemene i dagens samfunn (Berkowitz, 1993). Problemer knyttet til aggressiv atferd viser også igjen i skolen, og det er mye som tyder på at det ... -
Hvordan håndterer lærere reaktiv og proaktiv aggresjon hos elever? Med vekt på individuell og kollektiv håndtering, og den autoritative lærerrollen.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-12)Temaet i denne masteroppgaven er hvordan lærere håndterer elever som utøver reaktiv og proaktiv aggresjon. Aggresjon er et omfattende problem i skolen (P. Roland, Øverland & Byrkjedal-Sørby, 2016; Vaaland, 2016), der flere ... -
Hvordan håndterer pedagoger i skolen elever som viser reaktiv aggresjonsproblematikk?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-06-20)Formålet med denne masteroppgaven er å frembringe ny relevant kunnskap om hvordan pedagoger i skolen håndterer elever som viser reaktiv aggresjonsproblematikk. Basert på oppgavens egenart vil studien inkludere teori om ... -
Hvordan kan man aktivisere medelever i kampen mot mobbing?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06)Temaet for studien har vært mobbing, og tilskuernes rolle i forhold til fenomenet. Forskningsspørsmålet har vært «Hvordan kan man aktivisere medelever i kampen mot mobbing?». Hensikten med studien har vært å innhente ... -
Hvordan opplever barnehagelærere foreldresamarbeid når barn viser aggressiv atferd?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)Nordahl (2012) viser oss at i løpet av de siste tiårene har forskning gitt oss verdifull kunnskap om atferdsproblemer blant barn og unge. Til tross for den store utbredelsen av atferdsproblemer er det dessverre ikke alle ... -
Leiinga si rolle i handtering av aggresjon i elevgruppa
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-12)Samandrag Føremålet med studien har vore å sjå på korleis skular handterer aggresjon i elevgruppa, både proaktiv og reaktiv aggresjon. Det har vore eit særleg fokus på leiarane si rolle i dette arbeidet. Problemstillinga ...