Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på emneord "samtaletrekk"
Viser treff 1-3 av 3
-
En lærers bruk av samtaletrekk gir elevene muligheter for eksplorativ deltakelse i den matematiske diskursen
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)Ledelse av matematiske diskusjoner er et voksende forskningsområde innenfor matematikkdidaktikk. Denne studien bidrar til forskningen ved å knytte den praksisbaserte litteraturen om matematiske diskusjoner til det teoribaserte ... -
Lærerens invitasjon til elevenes deltakelse i den matematiske helklassesamtalen i lys av kontekstbasert dialogisk undervisning på 6. trinn.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)Matematikkundervisning som vektlegger dialogen mellom elevene og læreren er i tråd med nyere forskning også stadig mer fremtredende i skolen. Den nye læreplanen fremhever blant annet kommunikasjon, argumentasjon og resonnering ... -
Samtaletrekk i matematikkundervisningen. Finnes det et mønster i lærerens dialog med elevene?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06)Tema for denne oppgaven ble valgt ut ifra egne erfaringer fra grunnskoletiden som ble opplevd som utfordrende for mange. Slik jeg opplevde det var det ikke rom for gode klasseromsamtaler. Elevsvar fikk lite oppmerksomhet ...