dc.contributor.author | Skaftun, Atle | |
dc.date.accessioned | 2013-04-26T06:31:32Z | |
dc.date.available | 2013-04-26T06:31:32Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Skaftun, A. (2011). Litteraturens nytteverdi. Norsklæraren, 35(2), 32-38 | no_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/185930 | |
dc.description.abstract | Nasjonalt og internasjonalt er det en tendens til å framholde nytteverdi som pedagogisk og utdanningspolitisk vurderingsgrunnlag. Dette er en ideologisk ramme med et tilhørende språk som fordeler positiv og negativ verdi etter et bestemt mønster. Virkelighetsnærhet, relevans og praksisretting er honnørord i et slikt perspektiv. Samtidig er det motstemmer som peker på at humaniora marginaliseres i dette tankeregimet, og at utviklingen bærer galt avsted. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Landslaget for Norskundervisning | no_NO |
dc.subject | tinorsk | no_NO |
dc.subject | språk | no_NO |
dc.subject | litteratur | no_NO |
dc.subject | leseglede | no_NO |
dc.title | Litteraturens nytteverdi | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Literary disciplines: 040 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 32-38 | no_NO |
dc.source.volume | 35 | no_NO |
dc.source.journal | Norsklæreren | no_NO |
dc.source.issue | 2 | no_NO |