dc.contributor.author | Mangen, Anne | |
dc.date.accessioned | 2013-09-13T12:20:38Z | |
dc.date.available | 2013-09-13T12:20:38Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Mangen, A. (2010) Lesing - på skjerm eller papir; er det så nøye, da? Norsklæreren, pp. | no_NO |
dc.identifier.issn | 0332-7264 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/185938 | |
dc.description.abstract | I dag er leseferdigheter trolig viktigere enn noensinne. Vi lever i et komplekst samfunn med høy informasjonstetthet. Dette stiller store krav til vår evne til å orientere oss i et enormt tekstilfang, og å tilegne oss stoff som presenteres i et stadig økende antall medier. Vi skal også beherske det å lese og forstå tekster som spenner vidt, med hensyn til både stil, sjanger, oppbygning, kompleksitet og funksjon. Dermed er det viktig å ha grunnleggende kjennskap til hvordan ulike teknologier for lesing, både på pc-en, på mobiltelefonen, i e-boka og i trykte medier - legger ulike premisser for, og innvirker på, leseprosessen. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Landslaget for norskundervisning (LNU) | no_NO |
dc.subject | lesing | no_NO |
dc.subject | lesing på skjerm | no_NO |
dc.title | Lesing - på skjerm eller papir; er det så nøye, da? | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Literary disciplines: 040 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 16-20 | no_NO |
dc.source.volume | 34 | no_NO |
dc.source.journal | Norsklæreren | no_NO |
dc.source.issue | 3 | no_NO |