Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRefvik, Kim Andre Stavenæs
dc.date.accessioned2014-06-25T08:49:31Z
dc.date.available2014-06-25T08:49:31Z
dc.date.issued2014-05-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/196776
dc.descriptionMaster's thesis in Didactis of mathematics for primary schoolnb_NO
dc.description.abstractDenne oppgåva er ein studie om korleis lærarar i den malawiske skulen tek vare på elevanes interesse å utvikle løysingsstrategiar i matematikkfaget gjennom problemløysing. Problemløysing er ein metode i matematikk der ein arbeider med oppgåver som ein ikkje ser løysinga på med ein gang og i utganspunktet ikkje har noko algoritme for å løyse oppgåva. Dessutan er oppgåva ikkje kjent for den personen som skal løyse den. Eg har samla inn datamateriellet i Malawi der eg observerte to klasser i matematikk over tre dagar, samt at eg hadde intervju med to lærarar. Dette datamateriellet er analysert ved hjelp av Alan Schoenfelds kategoriar for kunnskap. Eg såg at problemløysing i gruppe blir nytta den eine klassa, men det blir brukt slik at elevane ikkje får den optimale læringa ut av dette. Ein utfordring eg møtte på var forståing for omgrepet problemløysing. Lærarane eg intervjua i Malawi hadde ein anna oppfatning av omgrepet enn det eg hadde. Dei knyttar problemløysing omgrepet saman med praktiske kvardagssituasjonar. Dette gjor at eg stifta kjennskap med omgrepet praktisk problemløysing, eit omgrepet som var å finne i elevanes lærebøker. Denne studien viser at lærarar i matematikkfaget i den malawiske skulen for det meste brukar tavleundervisning og læreboka deira styrar korleis ein planlegger og gjennomfører undervisning. Dette har medført at elevane ikkje får moglegheit til å utvikle sine matematiske og sosiale ferdigheter gjennom problemløysing. Det som er den viktigaste grunnen til at tavleundervisning er den mest nytta undervisningsmetoden i Malawi finner ein i rammevilkåra til læraren som skal planlegge og gjennomføre undervisninga. Ein finn bort i mot 100 elevar per lærar, små klasserom, stor spreiing i aldersamansetning per klasse og lite materiell i skulen. Dette er berre nokre av utfordringane som ein treff på i den malawisk skulen. For at ein skal kunne nytte seg av problemløysing i matematikkfaget i den malawiske skulen bør lærarane få ein betre forståing for omgrepet problemløysing og rammevilkåra bør forbetrast.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;
dc.rightsAttribution 3.0 Norway*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/no/*
dc.subjectMalawinb_NO
dc.subjectmatematikkdidaktikknb_NO
dc.subjectproblemløysingnb_NO
dc.subjectmatematikknb_NO
dc.subjectgrunnskulenb_NO
dc.subjectgrunnskolenb_NO
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283nb_NO
dc.titleProblemløysing og utvikling av løysningstrategiar i matematikkfaget i den malawiske skulennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel

Attribution 3.0 Norway
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution 3.0 Norway