dc.contributor.author | Husveg, Heidi-Anita | |
dc.date.accessioned | 2014-07-01T08:03:19Z | |
dc.date.available | 2014-07-01T08:03:19Z | |
dc.date.issued | 2014-05-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/197048 | |
dc.description | Master's thesis in Special education | nb_NO |
dc.description.abstract | Formålet med denne masteroppgåva har vore å undersøke korleis det blir jobba med tidleg innsats på 1. og 2. trinn i skulane i Stavanger, Sandnes og Klepp kommune. Kva må til for å lykkast med tidleg innsats retta mot elevar som står i fare for å utvikle lese- og skrivevanskar? Ved å finne svaret på dette spørsmålet var ynskje å finne nokre felles faktorar som er viktige å fokuserer på i arbeidet med å få alle elvane tidleg på sporet av leseopplæringa. I denne studien kom det fram fleire suksessfaktorar som vil ha stor verdi for å oppdage og hjelpe dei elevane som strever med å kome på sporet av lesinga vidare i si utvikling. For å lykkast med tidleg innsats vil det blant anna vere viktig at lærarane har kompetanse om begynnaropplæringa og lese- og skrivevanskar slik at den ordinære undervisninga blir best mogleg. For å kunne avdekke individuelle behov treng ein tilgang og kjennskap til eigna kartleggingsmateriell. Lærarane treng gode støttespelarar og godt samarbeid med kollegaer og fagspesialistar for å finne gode tiltak for å hjelpe dei elevane som blir hengjande etter. Det vil òg vere av stor betyding at lærarane får nok tid til å fylgje opp den enkelte elev slik at ein kan lage gode planar for oppfølging av enkeltelevar, samt kunne skape ein god lærar-elev relasjon.
I denne oppgåva har eg tatt utgangspunkt i serveydesign, som er ein kvantitativ forskingsmetode. Eg har brukt strukturert spørjeskjema av typen Servey Xact som blei sendt ut til dei tre kommunane som har skular som deltek i Lesesenteret sitt prosjekt På Sporet. Av dei 60 skulane som fekk tilsendt spørjeundersøkinga var det 93 kontaktlærarar på 1. og 2. trinn som deltok.
Studien er gjennomført med utgangspunkt i teori knyta til tidleg innsats i begynnaropplæringa og lese- og skrivevanskar. I oppgåva blir det gjort greie for utviklinga av spørjeskjemaet og resultata blir illustrert ved hjelp av frekvensfordeling, enten som søyle-eller kakediagram. Funna blir så drøfta innanfor ramen av studien sitt hovudområde og seks forskingsspørsmål. Resultata indikerer ein ganske positiv tendens, kanskje betre enn forventa med bakgrunn i nyare forsking på området, men det er likevel tydleg at det er områder som har forbetringspotensiale. | nb_NO |
dc.language.iso | nno | nb_NO |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014; | |
dc.rights | Attribution 3.0 Norway | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/no/ | * |
dc.subject | spesialpedagogikk | nb_NO |
dc.subject | tidleg innsats | nb_NO |
dc.subject | begynnaropplæring i lesing | nb_NO |
dc.subject | lese- og skrivevanskar | nb_NO |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 | nb_NO |
dc.subject | førebygging | nb_NO |
dc.subject | intervensjon | nb_NO |
dc.title | Tidleg innsats. Kva er det som må til for å lukkast med tidleg innsats retta mot elevar som står i fare for å utvikle lese- og skrivevanskar? | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |