Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFauskanger, Janne
dc.contributor.advisorJakobsen, Arne
dc.contributor.authorReilstad, Solfrid
dc.date.accessioned2016-08-08T11:24:30Z
dc.date.available2016-08-08T11:24:30Z
dc.date.issued2016-06-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2398146
dc.descriptionMaster's thesis in Didactics of mathematics for primary schoolnb_NO
dc.description.abstractI denne studien undersøkast matematikklærarar sine oppfatningar knytt til matematikkfaget. Oppfatningar (eng. beliefs) kan kort skildrast som måten ein ser omverda på. Det blir vidare hevda at oppfatningar blant anna påverkar vala ein lærar tar knytt til undervisning. Og av den grunn kan lærarar sine oppfatningar påverka elevane si læring. Utvalet i denne studien består av 91 matematikklærarar ved praksiskular i Noreg. Desse lærarane driv opplæring av, og har stor betyding for, både deira elevar og framtidige lærarar. Fokuset i mitt prosjekt er på lærerane sine oppfatningar om matematikk, matematikkundervisning, læring av matematikk, og undervisingskunnskap i matematikk (kunnskap som er nødvendig for å undervise matematikk på ein god måte). Desse oppfatningane vart undersøkt ved hjelp av eit spørjeskjema i papirform. I etterkant vart lærarane sine svar transkribert og lagt inn i analyseprogram. Spørjeskjemaet, og kategoriane og tilhøyrande kodar som blir nytta i analyseprosessen, var henta frå tidlegare studiar i andre land. Ein sentral del av mitt prosjekt var å samanlikna mine resultat med funna frå desse studiane. Resultata i mitt prosjekt indikerer at lærarane har oppfatningar om at matematikk er problemløysing, at elevane bør vera i fokus i matematikkundervising, og at læring av matematikk består av sjølvstendig utforsking. Det ser òg ut til at lærarane har oppfatningar om at undervisningskunnskap i matematikk består av ulike formar for pedagogisk kunnskap, kunnskap om barn, fagkunnskap, fagdidaktisk kunnskap og kunnskap om klasseleiing. Samanlikninga av mine resultat med funna frå studiane som instrumentet er lånt frå, indikerer at det, i tillegg til fleire likskapar, er skilnadar mellom resultata frå dei ulike studiane. Til dømes blir det i denne oppgåva argumentert for å nytta andre kategoriar og kodar i analysearbeidet. Skilnadane kan indikere at den kulturelle konteksten påverkar oppfatningar. For å legitimera denne påstanden ytterligare, kan vidare forsking undersøka oppfatningar med same instrument i andre kulturelle kontekstar. Framtidig forsking i norsk kontekst kan, for å styrke instrumentet sin validitet, nytta same instrument og samanlikna resultata med funna frå min studie.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;
dc.rightsNavngivelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/no/*
dc.subjectgrunnskolenb_NO
dc.subjectmatematikkdidaktikknb_NO
dc.subjectmatematikklærararnb_NO
dc.subjectpraksislærararnb_NO
dc.subjectoppfatningarnb_NO
dc.subjectundervisningskunnskap i matematikknb_NO
dc.subjectmatematikken sin eigenartnb_NO
dc.subjectmatematikkundervisningnb_NO
dc.subjectlæring av matematikknb_NO
dc.subjectkulturell kontekstnb_NO
dc.subjectutdanningsvitenskapnb_NO
dc.titleMatematikklærarar ved praksisskular i Noreg sine oppfatningar om matematikkfagetnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel

Navngivelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 3.0 Norge