Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorWestergård, Elsa
dc.contributor.authorUeland, David
dc.date.accessioned2017-02-20T09:56:50Z
dc.date.available2017-02-20T09:56:50Z
dc.date.issued2017-01-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2431320
dc.descriptionMaster's thesis in Special educationnb_NO
dc.description.abstractI denne masteroppgaven om læreres opplevelse av skole-hjem-samarbeidet har jeg belyst følgende problemstilling: Hvordan opplever lærerne i ungdomskolen a)det generelle samarbeidet med hjemmet og b) samarbeidet med foreldre som har barn med faglige eller sosiale vansker? Målet med oppgavene er å identifisere og beskrive lærernes opplevelse av samarbeidet med foreldre i ungdomskolen ved å gå inn på samarbeidskvalitet og eventuelle utfordringer som oppstår når eleven har faglige eller sosiale vanskeligheter. Avslutningsvis er målet å si noe om hvordan skolen møter foreldrene som har barn med faglige eller sosiale vansker og hvordan de på en bedre måte kan imøtekomme disse foreldrene med tanke på teorien som brukes. Studien er en casestudie der det er anvendt kvalitativt intervju som forskningsmetode. Resultatene viser at lærerne opplevde at de involverte og samarbeidet med foreldrene på en god måte, noe oppgaven har funnet flere faktorer for at stemmer. Det mest fremtredende resultatet var at lærerne selv tok den første kontakten og dermed inviterte foreldrene til et tett samarbeid, samtidig som lærerne med denne kontakten tidlig fikk bygget relasjoner med hjemmet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;
dc.subjectSkole-hjem-samarbeidet fra lærerperspektivetnb_NO
dc.subjectspesialpedagogikknb_NO
dc.subjectpartnerskapnb_NO
dc.subjectsosiale og/eller faglige vanskernb_NO
dc.titleSkole-hjem-samarbeid fra lærerperspektivetnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel