Er alle med? : smågruppetiltak for elever som viser problematferd og/eller lav skolemotivasjon : en kartlegging på 1.-7. trinn i grunnskolen
dc.contributor.author | Jahnsen, Hanne | |
dc.contributor.author | Nergaard, Svein | |
dc.contributor.author | Grini, Nina | |
dc.date.accessioned | 2012-03-19T06:53:08Z | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T07:25:59Z | |
dc.date.available | 2012-03-19T06:53:08Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T07:25:59Z | |
dc.date.issued | 2012-03-19T06:53:08Z | |
dc.identifier.isbn | 978-82-997373-8-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2440017 | |
dc.description.abstract | Hovedhensikten med denne kartleggingen har vært å lage en oversikt over forekomst, organisering og antall elever i smågruppebaserte opplæringstiltak i norske grunnskoler med elever på 1.-7. årstrinn. Tilstedeværelsen av slike tiltak i skolen kan utfordre grunnholdningen om en inkluderende skole og derved også prinsippet om elevenes deltakelse i det skolefaglige og sosiale fellesskapet i skolen. Skolen skal gi rom for alle og se den enkelte, men kan vi si at alle er med? Dette spørsmålet har gitt opphav til rapportens tittel. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.subject | SGT | |
dc.subject | Spesialundervisning | |
dc.subject | Smågruppebaserte tiltak | |
dc.title | Er alle med? : smågruppetiltak for elever som viser problematferd og/eller lav skolemotivasjon : en kartlegging på 1.-7. trinn i grunnskolen | |
dc.type | Research report | |
dc.description.version | Published version | |
dc.subject.nsi | 282 | no |