Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKnutsen, Ketil
dc.contributor.authorRypestøl, Kjartan
dc.date.accessioned2017-06-29T12:05:36Z
dc.date.available2017-06-29T12:05:36Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2447367
dc.descriptionMaster's thesis in History didacticsnb_NO
dc.description.abstractTema for oppgaven er å undersøke hvordan lærere i grunnskolen operasjonaliserer Utforskeren i sin historieundervisning, for å øke metode- og begrepskunnskapene, og gjennom det hjelpe elevene til økt kompetanse i historiefaget. Gjennom denne oppgaven ønsker jeg å reflektere over hva som er intensjonene med Utforskeren, og i hvilken grad disse intensjonene faktisk operasjonaliseres i den undervisningen som blir gitt i historiefaget i grunnskoler i Norge i dag. Jeg ønsker å analysere forholdet mellom historieundervisningen slik den fremstår i klasserommet og historieundervisningen slik læreplanen fremstiller den.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IKS/2017;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectUtforskerennb_NO
dc.subjecthistoriedidaktikknb_NO
dc.subjecthistoriefagetnb_NO
dc.subjectlæreplannb_NO
dc.subjectgrunnskolennb_NO
dc.titleUtforskeren - på vei, men ikke i målnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Historie: 070nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283nb_NO
dc.source.pagenumber189nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal