Show simple item record

dc.contributor.advisorKnutsen, Ketil
dc.contributor.authorRypestøl, Kjartan
dc.date.accessioned2017-06-29T12:05:36Z
dc.date.available2017-06-29T12:05:36Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2447367
dc.descriptionMaster's thesis in History didacticsnb_NO
dc.description.abstractTema for oppgaven er å undersøke hvordan lærere i grunnskolen operasjonaliserer Utforskeren i sin historieundervisning, for å øke metode- og begrepskunnskapene, og gjennom det hjelpe elevene til økt kompetanse i historiefaget. Gjennom denne oppgaven ønsker jeg å reflektere over hva som er intensjonene med Utforskeren, og i hvilken grad disse intensjonene faktisk operasjonaliseres i den undervisningen som blir gitt i historiefaget i grunnskoler i Norge i dag. Jeg ønsker å analysere forholdet mellom historieundervisningen slik den fremstår i klasserommet og historieundervisningen slik læreplanen fremstiller den.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IKS/2017;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectUtforskerennb_NO
dc.subjecthistoriedidaktikknb_NO
dc.subjecthistoriefagetnb_NO
dc.subjectlæreplannb_NO
dc.subjectgrunnskolennb_NO
dc.titleUtforskeren - på vei, men ikke i målnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Historie: 070nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283nb_NO
dc.source.pagenumber189nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal