Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFinne, Christina
dc.contributor.authorTimm, Hanna-Kathrin
dc.date.accessioned2017-09-06T11:31:16Z
dc.date.available2017-09-06T11:31:16Z
dc.date.issued2017-06-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2453377
dc.descriptionMaster's thesis in Special educationnb_NO
dc.description.abstractTema for denne masteroppgaven er lærersamarbeid. Forskningsprosjektet har hatt som mål å se på hvordan lærerne legger til rette for kollektive tilnærminger og individuelle tilpasninger i undervisningen. Problemstillingen for oppgaven er: hvordan gir skolekulturen i ungdomskolen rom for profesjonelt lærersamarbeid, med to påfølgende forskningsspørsmål: 1) hvilken forståelse har læreren på ungdomskolen om lærersamarbeid og 2) hvor og hva samarbeides det om? Det har blitt gjennomført en kvalitativ forskningsstudie med intervju og observasjon som en supplerende metode. Det redegjøres for datainnsamling og analyser med utgangspunkt i kategoribasert prosess, hvor kategoriene koordinert- og profesjonelt lærersamarbeid hadde en fremtredende rolle. Resultatene fra studien viste at lærerne hadde ulik forståelse av begrepet og prosessen lærersamarbeid. Og at mye av lærersamarbeidet foregår på det koordinerte nivået som gjelder å fordele oppgaver og utveksle planer som gir lærerne mer tid til å forberede undervisningen. Men lærerne så på samarbeid som en viktig del av det å være lærer og alle hadde erfaring med lærersamarbeid, både på godt og vondt.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectspesialpedagogikknb_NO
dc.subjectkoordinert lærersamarbeidnb_NO
dc.subjectprofesjonelt lærersamarbeidnb_NO
dc.subjectreformideernb_NO
dc.subjectlærernes handlingsromnb_NO
dc.subjectskolekulturnb_NO
dc.subjectutdanningsvitenskapnb_NO
dc.titleKoordinert- og profesjonelt lærersamarbeid: En studie om skolekultur.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282nb_NO
dc.source.pagenumber78nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal