Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLukasz Andrzej Derdowski
dc.contributor.authorMadeleine Larsen Wang
dc.contributor.authorKaroline Alfsvåg Hjeldnes
dc.date.accessioned2021-09-03T16:31:35Z
dc.date.available2021-09-03T16:31:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.uis:inspera:80420649:34931512
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2773312
dc.description.abstractI denne oppgaven har vi forsket på Greenwashing i hotellindustrien, og påvirkningen dette har for forbrukerne. Det har vært relevant å ta utgangspunkt i tilliten til forbrukerne omkring en grønn praksis, og betydningen dette har for dem. Forbrukere får en stadig bredere forståelse overfor genuin grønn praksis, og det har dermed vært sentralt å få et innblikk i den faktiske troverdigheten de har ovenfor hotellindustrien. Problemstillingen vår: “Ser potensielle hotellgjester på hotellenes grønne praksis som genuine?” For å besvare denne problemstillingen er det benyttet en kvantitativ forskningsmetode, gjennom to eksperimentelle spørreundersøkelser. Dette rettet mot hotellgjester i Norge. Gjennom vår forskning har vi fått et resultat som beskriver viktighetsgraden for hotellindustrien vedrørende det å gjennomføre en genuin grønn praksis. Dette ved en forventning fra forbrukerens ståsted, hvor det er en betydelig faktor å gjennomføre dette på en pålitelig og oppriktig måte. I tråd med dette er det en usikkerhet og skepsis fra forbrukerne, om hvorvidt hotell gjør dette kun for egen vinning, og om praksisen blir gjennomført optimalt. Det er mange faktorer som må være tilstede for å skape en troverdig og ikke minst en optimal grønn praksis. Det er dermed essensielt for forskere videre innen dette emnet, samt vedlikehold og god gjennomførelse av en grønn praksis fra industrien sin side.
dc.description.abstractIn this thesis, we have researched Greenwashing in the hotel industry, and the impact this has consumers. It has been relevant to take as a starting point the confidence of consumers around a green practice and the significance this has for them. Consumers are gaining a broader understanding of genuine green practice, and it has thus been important to gain an insight into the actual credibility they have above the hotel industry. Our problem: "Do potential hotel guests view hotels' green practices as genuine?" To answer this problem, a quantitative research method has been used, through two experimental surveys. This is aimed at hotel guests in Norway. Through our research, we have obtained a result that describes the importance of the hotel industry concerning the implementation of a genuine green practice. This by an expectation from the consumer point of view, where it is a significant factor to implement this in a reliable and sincere manner. In line with this there is an uncertainty and skepticism from consumers, as to whether hotels do this only for own gain, and whether the practice is carried out optimally. There are many factors that must be present to create a credible and not least an optimal green practice. It is thus essential for researchers further in this subject, as well as maintenance and good implementation of a green practice from the industry's side.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleTITTEL: Oppfatter gjester hotellenes grønne tiltak som genuine? - Greenwashing i hotellindustrien
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel