• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Norwegian School of Hotel Management (SV-NHS)
  • Studentoppgaver (SV-NHS)
  • View Item
  •   Home
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Norwegian School of Hotel Management (SV-NHS)
  • Studentoppgaver (SV-NHS)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TITTEL: Oppfatter gjester hotellenes grønne tiltak som genuine? - Greenwashing i hotellindustrien

Madeleine Larsen Wang; Karoline Alfsvåg Hjeldnes
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.uis:inspera:80420649:34931512.pdf (6.587Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2773312
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Studentoppgaver (SV-NHS) [542]
Abstract
I denne oppgaven har vi forsket på Greenwashing i hotellindustrien, og påvirkningen dette har for

forbrukerne. Det har vært relevant å ta utgangspunkt i tilliten til forbrukerne omkring en grønn

praksis, og betydningen dette har for dem. Forbrukere får en stadig bredere forståelse overfor

genuin grønn praksis, og det har dermed vært sentralt å få et innblikk i den faktiske troverdigheten

de har ovenfor hotellindustrien.

Problemstillingen vår: “Ser potensielle hotellgjester på hotellenes grønne praksis som genuine?”

For å besvare denne problemstillingen er det benyttet en kvantitativ forskningsmetode, gjennom to

eksperimentelle spørreundersøkelser. Dette rettet mot hotellgjester i Norge.

Gjennom vår forskning har vi fått et resultat som beskriver viktighetsgraden for hotellindustrien

vedrørende det å gjennomføre en genuin grønn praksis. Dette ved en forventning fra forbrukerens

ståsted, hvor det er en betydelig faktor å gjennomføre dette på en pålitelig og oppriktig måte. I tråd

med dette er det en usikkerhet og skepsis fra forbrukerne, om hvorvidt hotell gjør dette kun for

egen vinning, og om praksisen blir gjennomført optimalt. Det er mange faktorer som må være

tilstede for å skape en troverdig og ikke minst en optimal grønn praksis. Det er dermed essensielt

for forskere videre innen dette emnet, samt vedlikehold og god gjennomførelse av en grønn praksis

fra industrien sin side.
 
In this thesis, we have researched Greenwashing in the hotel industry, and the impact this has

consumers. It has been relevant to take as a starting point the confidence of consumers around a green

practice and the significance this has for them. Consumers are gaining a broader understanding of

genuine green practice, and it has thus been important to gain an insight into the actual credibility

they have above the hotel industry.

Our problem: "Do potential hotel guests view hotels' green practices as genuine?"

To answer this problem, a quantitative research method has been used, through two

experimental surveys. This is aimed at hotel guests in Norway.

Through our research, we have obtained a result that describes the importance of the hotel industry

concerning the implementation of a genuine green practice. This by an expectation from the consumer

point of view, where it is a significant factor to implement this in a reliable and sincere manner. In line

with this there is an uncertainty and skepticism from consumers, as to whether hotels do this only for

own gain, and whether the practice is carried out optimally. There are many factors that must be

present to create a credible and not least an optimal green practice. It is thus essential

for researchers further in this subject, as well as maintenance and good implementation of a green practice

from the industry's side.
 
Publisher
uis

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit