dc.contributor.advisor | Vik , Anne-Linn Malia Vatnedalen | |
dc.contributor.author | Larsson, Hanne | |
dc.contributor.author | Samuelsen, Cecilie, N. | |
dc.date.accessioned | 2022-03-11T16:51:35Z | |
dc.date.available | 2022-03-11T16:51:35Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:100270094:101770780 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2984781 | |
dc.description.abstract | Sammendrag
Gjennom barnehagelærer studiet har vi undret oss over hvordan musikk blir tatt i bruk for å skape tilknytning. Ut ifra teori og empiri vil vi belyse problemstillingen: Hvordan bruker barnehagelærere musikk for å skape tilknytning?
Musikk kan ha en viktig betydning i overganger og situasjoner som kan være utfordrende for barn. I løpet av denne prosessen har vi fått erfare barnehagelærere som brenner for å bruke musikk i barnehagehverdagen. Under intervjuene kom det frem at det var naturlig for informantene å ta i bruk musikk for å skape tilknytning med barna, og at musikken kunne være med på å skape glede og lykkehormonet øker. Frykten for å ta i bruk sin egen stemme kan være en utfordring for mange som jobber i barnehagen, og dette var også noe vi ønsket å finne mer ut av. Ved å ta i bruk sang og musikk kan det være med på å skape et fellesskap, og som våre informanter la det frem kan det beskrives som en «vi-følelse». Hvordan barnehagelærere bruker musikk for å skape tilknytning er forskjellig. Det er ikke alltid man trenger å tenke så stort, men at det handler om å begynne i det små. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | «Begynn i det små!»
«Hvordan bruker barnehagelærere musikk for å skape tilknytning?» | |
dc.type | Bachelor thesis | |