Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVik , Anne-Linn Malia Vatnedalen
dc.contributor.authorLarsson, Hanne
dc.contributor.authorSamuelsen, Cecilie, N.
dc.date.accessioned2022-03-11T16:51:35Z
dc.date.available2022-03-11T16:51:35Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:100270094:101770780
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984781
dc.description.abstractSammendrag Gjennom barnehagelærer studiet har vi undret oss over hvordan musikk blir tatt i bruk for å skape tilknytning. Ut ifra teori og empiri vil vi belyse problemstillingen: Hvordan bruker barnehagelærere musikk for å skape tilknytning? Musikk kan ha en viktig betydning i overganger og situasjoner som kan være utfordrende for barn. I løpet av denne prosessen har vi fått erfare barnehagelærere som brenner for å bruke musikk i barnehagehverdagen. Under intervjuene kom det frem at det var naturlig for informantene å ta i bruk musikk for å skape tilknytning med barna, og at musikken kunne være med på å skape glede og lykkehormonet øker. Frykten for å ta i bruk sin egen stemme kan være en utfordring for mange som jobber i barnehagen, og dette var også noe vi ønsket å finne mer ut av. Ved å ta i bruk sang og musikk kan det være med på å skape et fellesskap, og som våre informanter la det frem kan det beskrives som en «vi-følelse». Hvordan barnehagelærere bruker musikk for å skape tilknytning er forskjellig. Det er ikke alltid man trenger å tenke så stort, men at det handler om å begynne i det små.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.title«Begynn i det små!» «Hvordan bruker barnehagelærere musikk for å skape tilknytning?»
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel