Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEsmaeeli, Sara
dc.contributor.authorSalte Gausel, Hege
dc.date.accessioned2022-03-11T16:52:01Z
dc.date.available2022-03-11T16:52:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:100270094:101770874
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984814
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractSammendrag Denne studien dreier seg hovedsakelig om inkludering og mangfold på småbarnsavdelingen. Formålet med studien er å undersøke hvordan pedagogisk leder tilrettelegger for inkludering i lek på en mangfoldig småbarnsavdeling. Min problemstilling er: «hvordan legger pedagogisk leder til rette for inkludering ved lek på mangfoldig småbarnsavdeling?” For å belyse problemstillingen har jeg gjennomført to kvalitative intervju, med to pedagogiske ledere fra forskjellige barnehager. Ut fra problemstilling og intervju har jeg valgt relevant teori, som har hensikt å belyse både problemstilling og resultat fra intervjuene. Funnene fra intervjuene viste at intervjupersonene hadde flere av de samme fundamentale verdiene, og tankene om hva inkludering og mangfold innebærer. Flere av likhetene omhandlet deres syn på blant annet inkludering og voksenrollens betydning for å støtte inkludering i småbarns lek. Likevel var det også ulikheter i intervjupersonenes informasjon og erfaringer. Intervjupersonene vektla og visse ulike arbeidsmåter når det gjelder å legge til rette for inkludering i lek.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titlePedagogens rolle i inkludering ved lek på småbarnsavdeling
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel