Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHervik, Hege
dc.contributor.authorLarsen, Nora Eie
dc.date.accessioned2022-03-11T16:52:07Z
dc.date.available2022-03-11T16:52:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:100270094:101770934
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984822
dc.description.abstractFormingsfaget har ulik vekting og søkelys i ulike barnehager. Innholdet i formingsfaget kan ha forskjellig betydning og innhold for ulike mennesker. Basert på tidligere erfaringer og kunnskaper, så vil den profesjonelle yrkesutøveren internalisere seg ulike kunnskaper, som vil påvirke formidlingsevnen og utøvelsen av formingsfaget i barnehagen. Det kan handle om pedagogs personlige oppfatning om egen kreativitet, faglige kunnskap og holdning til fagområdet, kvalitet og produkt i formingsaktiviteter og prosesser. Denne oppgaven skal ta for seg viktigheten av en kompetent pedagog for kvalitetssikring i innhold og utøvelse av formingsfaget i barnehagen. Her vil jeg drøfte problemstillingen i lys av pedagogens mulighet til påvirkning. Ut fra dette så har jeg valgt problemstillingen: «Hvordan kan pedagogens kompetanse i fagområdet forming, påvirke interesse for formingsfaget hos barn?»
dc.description.abstractThe art-subject has different meaning and value in different kindergartens. The content of the subject can have different meanings and content for different people. Based on previous experience and knowledge, the professional practitioner will internalize various knowledge, which will affect the communication skills and the practice of the art-subject in kindergarten. It can depend on the educators' personal perception of their own creativity, professional knowledge and attitude to the subject area, quality and product in art-activities and processes. This assignment will address the importance of a competent educator for quality assurance in the content and practice of the art-subject in kindergarten. Here I will discuss the subject in light of the educator's ability to influence different aspects of the hypothesis. Based on this, I have chosen the hypotheses: "How can the educator's competence in the subject area art, affect interest in the art-subject in the childrens perspective?"
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleViktighet av kompetent pedagog i profesjonell yrkesutøvelse rundt formingsfaget i barnehagen.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel