Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKristin Fuglenes
dc.contributor.authorLive Brøvig Grundetjern
dc.date.accessioned2022-03-11T16:52:14Z
dc.date.available2022-03-11T16:52:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:100270094:101770844
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984831
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven tar utgangspunkt i problemstillingen: «I hvilke situasjoner opplever barnehagelærere at det er utfordrende å fremme mangfold i barnehagen?» Gjennom den kvalitative metoden intervju har jeg samlet inn data. Mine funn er drøftet opp mot relevant teori og lovverk. Jeg fant at barnehagelærere unngår aktiviteter knyttet til religiøse høytider for å unngå utfordrende situasjoner. Mine funn viser også det kan oppstå utfordrende situasjoner i lek med barn med en funksjonsnedsettelse, der barnet ikke blir invitert med. Jeg fant også at ansattes holdninger i forhold til kjønnsidentitet og lek kan være utfordrende. Er det barnehagens oppgave å markere pride? Barnehagelærere opplever utfordrende diskusjoner i personalgruppa rundt dette temaet. Barnehagelærere må være bevisst sine holdninger, arbeide aktivit etter rammeplanenes retningslinjer og jobbe for et godt foreldresmarbeid i arbeidet med mangfold. Bevisshet rundt dette vil føre til at barnehagelærere vil kunne møte utfordrende situasjoner knyttet til mangfold på en god måte ovenfor både barna, foreldre og personalet.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleUtfordringer knyttet til mangfold i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel