Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRusnes, Ingrid
dc.contributor.authorØstensen, Julianne
dc.date.accessioned2022-03-11T16:52:34Z
dc.date.available2022-03-11T16:52:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:100270094:101770997
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984858
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven retter et blikk mot hvordan pedagogiske ledere arbeider med kommende flerspråklige barn i aldersgruppen 3-6år. For å svare på min problemstilling anvendte jeg kvalitativt forskningsintervju som metode. Oppgaven er bygget opp og rundt de empiriske funnene jeg fikk i løpet av mine intervjuer. Jeg intervjuet til sammen tre personer med stilling som pedagogisk leder. For å holde en rød tråd gjennom teksten, har jeg også valgt å ta i bruk forskningsspørsmål, som jeg skal ta for meg i løpet av denne oppgaven. Problemstillingen jeg har formet er «Hvordan arbeider pedagogiske ledere med å inkludere nye barn som ikke snakker norsk i barnegruppen?». Gjennom denne problemstillingen, ønsker jeg å belyse viktigheten rundt den pedagogiske lederen sine arbeidsoppgaver og påvirkningskraften de har for det flerspråklige barnet.
dc.description.abstractThis bachelor thesis looks at how educational leaders work with multilingual children at the ages 3 to 6 years. To answer this, I used quantitative research interview as my chosen method. This thesis is formed around the empirical findings I found during my interviews. I interviewed 3 individuals, all who held the positions as educational leaders. As a common thread in this paper, I have also chosen to use research questions, which will be covered throughout this thesis. The question I put forward is «How do educational leaders work with including new children that don't speak Norwegian into the group of children?” Using this question, I want to highlight the importance of the educational leaders' tasks and the influence they have for the multilingual child.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleInkludering av flerspråklige barn i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel