Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFotland, Anne Karin
dc.contributor.authorJohansen, Elisabeth Pedrikke
dc.date.accessioned2022-03-11T16:52:36Z
dc.date.available2022-03-11T16:52:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:100270683:101761466
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984860
dc.description.abstractDenne oppgaven er et resultat av et praktisk dramapedagogisk arbeid jeg hadde på en småbarnsavdeling. Problemstillingen min var: Hvordan bidrar drama i praksis til at jeg blir tryggere på meg selv i arbeidet med toddlere og estetisk utforskning? Jeg valgte deltakende observasjon som metode, og begrunnet mine tanker i hovedsak hos Fredriksen (2013) og Vist (2017). Funnene mine omhandler trygghet og estetisk utforskning, både hos meg selv og observert hos barna. Gjennom oppgaven har jeg hatt fokus på kroppslighet, og helhetlig forening av kropp, følelser og tanker har påvirkning på hvordan vi tar inn over oss opplevelser og erfaringer. Rees (2029) doktoravhandling om maktbruk i samlingsstunder var noe jeg ønsket å utforske gjennom egen praksis gjennom bevisst bruk av egen kropp og åpne for en estetisk innstilling (Fredriksen, 2013). Jeg håper denne oppgaven er med på å belyse hvordan praksiserfaringer kan være med på å bygge en større kompetanse ved å gi mot til å tørre å stole på og utfordre seg.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleMed hele meg! – Et dramapedagogisk arbeid med toddlere med fokus på kroppslighet
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel