Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHansen, Kari Rosnes
dc.contributor.authorNilsson, Amalie Kristin Wasbø
dc.date.accessioned2022-06-14T15:51:10Z
dc.date.available2022-06-14T15:51:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:104688395:50903998
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2998727
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne oppgaven skriver jeg om tema ledelse og motivasjon. Min problemstilling er «Hvordan kan en pedagogisk leder arbeide for å skape et motiverende arbeidsmiljø for personalet?». Hensikten med oppgaven er å gå inn i dybden og forske på hva som går innenfor tema ledelse og motivasjon. Jeg tok valget intervju som metode. Ved bruk av teori forklarer jeg viktige begreper innenfor temaet som er relevant for forskingen jeg har gjort. Jeg har valgt å avgrense hva jeg tar med for å holde det relevant for oppgaven, blant annet at jeg har valgt å utlegge teamledelse for å gå dypere inn i lederrollen med hva typer som henger mest sammen med motivasjons arbeidet. I prosessen valgte jeg å bruke intervju. Jeg intervjuet to barnehage ansatte, en barne- og ungdomsarbeider og en pedagogisk leder. I metode kapittelet forklarer jeg prosessen med valg av metode, gjennomføring og hva som ligger i et slikt arbeid. Oppgaven er delt inn i hoved kapitlene innledning, teori, metode, resultat, diskusjon og til slutt konklusjon.
dc.description.abstractIn this assignment I write about the topic of leadership and motivation. My problem is "How can an educational leader work to create a motivating work environment for staff?". The purpose of the assignment is to go into depth and research what goes on within the theme management and motivation. I took the choice interview as a method. Using theory, I explain important concepts within the topic that are relevant to the research I have done. I have chosen to define what I bring to keep it relevant to the task, including that I have chosen to outsource team management to go deeper into the leadership role with what types are most associated with motivational work. In the process, I chose to use interview. I interviewed kindergarten staff, a child and youth worker and an educational leader. In the method chapter, I explain the process of choosing a method, implementation and what lies in such work. The thesis is divided into the main chapters' introduction, theory, method, result, discussion and finally conclusion.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleLedelse og motivasjon i arbeidsmiljøet
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel