Show simple item record

dc.contributor.advisorKalsås, Vidar Fagerheim
dc.contributor.authorCampara, Ajla.
dc.date.accessioned2022-07-07T15:51:14Z
dc.date.available2022-07-07T15:51:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:110344792:49904307
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3003552
dc.description.abstractEn analyse av hvordan filmene "Kautokeino-opprøret" og "Sameblod" kan bidra til å utvikle historisk empati. Denne oppgaven fokuserer på sentrale elementer innenfor historisk empati, som historisk kontekstualisering, perspektiv-annerkjennelse og affektiv forbindelse, som inngangvinkler til begrepet.
dc.description.abstractAn analysis of how the films " Kautokeino-opprøret" and "Sameblod" can contribute to the development of historical empathy. This thesis focuses on key elements within historical empathy, such as historical contextualization, perspective recognition and affective connection, as approaches to the concept.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHistorisk empati i en fagfornyet læreplan: En analyse av hvordan filmene Kautokeino-opprøret og Sameblod kan bidra til å utvikle historisk empati
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record