Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorTodnem By, Rune
dc.contributor.authorBillington, Silje Helene
dc.date.accessioned2022-07-15T15:52:03Z
dc.date.available2022-07-15T15:52:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:110153871:47131254
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005823
dc.description.abstractSammendrag I dagens kunnskapsdrevne økonomi, er det viktig å stimulere til jobbengasjement for å beholde og utvikle viktig kompetanse på arbeidsplassen. Den voksende arbeidstyrken, millennials, karakteriseres som mer krevende og mindre lojale enn de forutgående generasjonene. Formålet med oppgaven var derfor å undersøke 1) hvordan CSR påvirker jobbengasjement i generasjon Y og 2) hvordan en slik strategi kan bidra til å redusere dysfunksjonelt gjennomtrekk på en arbeidsplass. Gjennom et litteraturstudium, basert på 8 kvalitative og kvantitative forskningsartikler, viser funn til at millennials opplever jobbengasjement i møte med ansvarlige bedrifter, som praktiserer både intern og ekstern CSR. I et slik miljø får millennials dekket både sine egne behov, og ønsket om å bidra til samfunnet. CSR kan også redusere gjennomtrekk gjennom å tilføre arbeidet mening, og motvirke stress og utbrenthet. Samtidig vil generasjonens hybride profil kreve at bedrifter utvikler strategier med ulik verditilnærming for å skape jobbengasjement. En forståelse av generasjonen, samt ulikheter innad i kohorten, er derfor viktig for å frigjøre deres potensiale og jobbengasjement.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleCSR som kilde til jobbengasjement blant millennials
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel