"Audience design" og Engelsk i K-pop
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3007291Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Student papers (HF-IKS) [770]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Denne oppgaven forsøker å utforske om det kan være en sammenheng mellom Bell's Audience design teori (1984), og bruken av engelsk i noen utvalgte K-pop gutte grupper. Den går gjennom hva Bell's Audience design teori er, og ser på bruken av denne teorien,og bruken av engelsk i de utvalgte sangene fra grupper som BTS, EXO, Super M og NCT 127. Oppgaven er et forsøk på å svare på om K-pop kan knyttes til Bell's Audience design teori, og om bruken av engelsk kan være en faktor som påvirker internasjonal popularitet. This paper is an attempt at finiding a connection between Bell's Audience design theory (1984), and the use of English in K-pop boy groups. It explores the possiblities of groups like BTS, EXO, Super M and NCT 127 using Audience design in there songs. It also attempts to answer the question if the use of more English in these songs, could be a factor for a rise in international popularity during the recent years.